Serviceoptimering
Optimér din service og skab mere værdi for din forretning
Konceptet Servicecheck – har vi udarbejdet i samarbejde med Teknologisk Institut! Det gode ved konceptet, er at alle områder vedrørende service i din/jeres virksomhed bliver gennemgået OG at der herefter udarbejdes forslag til en handlingsplan, så I kan optimere jeres service hele vejen rundt.
Handlingsplanen vil ofte være med fokus på eksisterende systemer – det er ikke et spørgsmål om at få så mange systemer som muligt, men om at man optimalt udnytter de værktøjer og faciliteter, man allerede er i forvejen, eller at man videreudvikler på dem.
Servicecheck i virksomheder
Et Servicecheck hjælper jer med at videreudvikle kvaliteten af jeres nuværende services samt med at finde og implementere nye.
Virksomheder, som kobler services på deres produkter, har ofte et bedre udgangspunkt for at skabe merværdi for kunden og er dermed et skridt foran konkurrenterne. Og derfor kan services også betyde mersalg.
Med vores Servicecheck skaber vi nye ideér og koncepter til at fastholde og ikke mindst sælge dybere til eksisterende kunder bl.a. i form af serviceydelser.
Omsætningsstigning på 25%
Undersøgelser (foretaget af Teknologisk Institut) viser, at virksomheder inden for industri og handel, der investerer i udvikling af deres serviceforretning, i gennemsnit kan øge deres omsætning med 25 %. Tallene er baseret på beregning i 53 virksomheder. Tendensen er, at virksomhedernes udvidelse af service og nye servicetilbud udgør en større andel af omsætningen. Virksomheder er er i dag mere afhængige af at have en god serviceforretning, og tallene viser, at det også giver øget omsætning.
Kunde tilfredshedsanalyse
Analysen giver dig et helt unikt indblik i, hvad dine kunder tænker - både før de beslutter sig for at købe hos dig og under samarbejdet. Du får informationer, som giver dig mulighed for at tilpasse dine services, så de matcher dine kunders behov 100%.
Du får en rapport med bl.a. disse info om hver kunde samt en samlet konklusion, som du kan planlægge dine fremtidige aktiviteter ud fra.
- Status på kundetilfredshed
- Større kundeloyalitet
- Styrkelse af kunderelationer
- Info om hvilke touchpoints, der er vigtige for dine kunder
- Indblik i kundernes ønsker til din fremtidige service
- Idéer til nye produkter og services
- Indblik i hvordan kunderne ser dig i forhold til dine konkurrenter
Service workshop & Blueprint
På workshoppen tager vi en temperaturmåling på workflowet i virksomheden, og vi gennemgår 12 forskellige fokuspunkter, som alle medarbejdere bidrager til.
Hvordan opfatter medarbejderne virksomhedens service, kvalitet, synlighed i markedet, popularitet etc.?
Du får bl.a. dette
- Synliggørelse af vigtig intern viden, som normal ikke når til ledelsen
- Svar på om de nuværende touchpoints virker optimalt?
- Idéer til udvidelse af eksisterende service & til nye services
- Øget interesse for egen service hos medarbejderne
- Højere arbejdsglæde
Elementer
- Service Blueprint af dine kunders nuværende rejse
- Specifikation af
- Touchpoints
- Nuværende serviceprodukter
- Skjulte serviceprodukter
- Nuværende servicekontakter
- Skjulte servicekontakter
Servitization kan styrke din virksomheds konkurrenceevne - det sker ved at knytte service til dine eksisterende produkter
Servitization handler dermed ikke blot om at levere fysiske produkter - Servitization er en mulighed for at sælge samlede serviceløsninger som er skræddersyet til kundernes behov.
Servitization handler om, at fremstillingsvirksomheder og handelsvirksomheder udvikler en forretningsmodel, som skaber værdi i form af serviceydelser af det eksisterende produkter.
Større kundeloyalitet
Med Servitization i produktionen får i mulighed for en større markedsandel og en langt større kundeloyalitet, som produktionsvirksomhed får du mulighed for med nye innovative serviceydelser at differentiere virksomhedens produkter.
Udviklingsmulighederne
Flere virksomheder som har implementeret servitization har skabt en god forretning ud af det - blot mangler man mere viden og redskaber til at realisere de udviklingsmuligheder, der ligger i servitization.
Innomize konsulenter arbejder med forskellige virksomheder indenfor flere forskellige brancher og segmenter og har erfaring med over 100 virksomheder.
Mere information?
Kontakt os allerede i dag på telefon 40 86 34 00 eller på mail info@innomize.dk hvis du vil høre mere om, hvordan din virksomhed kan bruge serviceptimering & servitization.
I løbet af et totalt Servicecheck vil disse elementer være i fokus:
Overblik over nuværende service situation
For at kunne udvikle virksomhedens service blueprints, analysere virksomhedens nuværende og fremtidige serviceforretning, danner vi en rapport på baggrund af et grundigt forarbejde.
Kendskab til kundernes tilfredshed, ønsker og behov
Manglende tilfredshed fra kunders side af, sker tit ud fra at man ikke lytter til kunderne.
Virksomheder er forskellige og fremtiden ligger i at forme sin service efter kundens behov og ikke dit eget.
Anbefaling til udvikling af nuværende service
Hvor er du henne lige nu – hvad mangler du og hvad skal der til for at du når dine mål.
Ikke alle ved de allerede har et godt fundament i det nuværende setup – det skal bare udvikles.
Anbefaling til udvikling og implementering af nye services
At arbejde med service er en proces – vi hjælper dig med at udvikle og implementere nye services løbende.
Det gør at du hele tiden følger med dine kunder, du øger profitten i virksomheden.
Rådgivning omkring udvikling af service forretning
Du kan ikke det hele selv – derfor skal du bruge Innomize som din rådgiver.
Vi har specialister der dækker alle dine afdelinger – der hvor du har brug for hjælp, kan vi sætte ind. Vi både rådgiver og tilføre ekspertise.
Rapportering og dokumentation af resultater
En rapport er en god ting og det kan danne grobund for mange ting – vi sørger for at du kan måle dine resultater.
På tværs af din organisation med håndgribelige data.