AI - Kunstig intelligens

AI (Artificial intelligence) kan anvendes, når man brug for ressourcer, der kan tænke som et menneske, men med langt større datamængde og i et meget højt tempo – det bruges som et hjælpeværktøj for at gøre ting nemmere og smartere.

True Service Optimization
ved hjælp af kunstig intelligens

At transformere, hvordan service leveres, har aldrig været mere kritisk. Alle brancher søger løsninger, der kan optimere deres processer, produkter, services - uanset om man udfører kundeorienteret arbejde eller vedligeholder en.

Forudsigelser og automatisering

De mest udbredte områder som man bruger AI til er forudsigelser, automatisering og til at skabe indsigt – udover disse 3 områder, er machine learning med til at skabe og bruge intelligente relevante data.

AI og IoT teknologi

AI og IoT teknologien har ændret måden, hvorpå folk interagerer med servicevirksomheder - kunder forventer ikke længere at vente i opkaldskøer for at tale med nogen om deres spørgsmål. Forbrugere og erhvervskunder forventer både at have friheden og værktøjerne til at spore deres ordrer, løse deres problemer og se de oplysninger, der er relevante for dem af selv. Ved hjælp af naturlig sprogbehandling får kunderne en øjeblikkelig løsning af deres anmodninger, mens de aflaster administrationen ved gentagne tidskrævende opgaver.

  

Fra virtuelle assistenter, chatbots, portaler, vidensdatabaser og dynamiske ofte stillede spørgsmål til automatiske opkald, e-mail og chat - Innomize kan levere den optimale selvbetjeningsløsning til din virksomhed.

  

AI finder, genkender og sammenligner mønstre i store mængder af data - mønstre, som nærmest vil være umulige for os mennesker at finde frem til. Mønstrene kan man bl.a. bruge til at træffe beslutninger ud fra og til at være på forkant med fremtidige hændelser.

  

AI giver forudsigelser om alt: Prisudviklinger, kundebehov, data om en specifik kunde, elev eller abonnent som vil forlade forretningen, både fysisk eller som online. Med AI løsninger kan man opdage maskinfejl eller få hints om at nye muligheder er ved at opstå. Forudsigelserne gør dig i stand til at takle potentielle problemer i tide og forbereder dig samtidig på fremtidige muligheder.

Hvad kan du bruge AI løsninger til?

Kunstig intelligens kan være en effektiv løsning til din virksomhed - brug f.eks. AI til:
  

  • Arbejdsbesparelse
    Med artificial intelligence får du mulighed for at spare ressourser på arbejdspladsen.
  • Tidsbesparelse
    E​​​​​​ffektivitet er nøgleordet, og du kan med automation sikre, at både præcision og ikke mindst hastighed forbedres markant. 
  • Besparelser i materialeomkostninger og energiforbrug
    Med automation kan du sikre, at de udstyrsdele, der bruger meget energi, bliver styret korrekt, og altså kun er i drift, når der er behov for det. 
  • Energioptimering
    AI bruges til energiovervågning samt måling og verifikation (M&V). M&V er et godt eksempel på omrøde, hvor AI er en virkelig stor fordel, fordi det tager det, der kan være et meget komplekst sæt beregninger (skabe en bygnings ydelsesmodel) og automatiserer dem. 
  • Analyse af udstyr
    Prædiktiv analyse af udstyr kan indikere en stor sandsynlighed for svigt på kort sigt - baseret på udstyrets tilstand og rimelige skøn over, hvordan det bruges (som forventede driftstider). Den ekstra indsigt, som kan hjælpe et anlægs service team med at planlægge kommende vedligeholdelse, kan reducere uventede driftsstop, tilføje forudsigelighed til budgettet samt holde bygning og beboerne komfortable.
  • HVAC-optimering
    Med hensyn til efterspørgselsstyring er det vigtigt at forstå ydeevnen for delsystemer som HVAC. AI kan give omkostningsbesparelser ved køling af en bygning i de tidlige morgener baseret på kalender / møde og historiske belægningsdata. 
  • Planlægning og forudsigelser
    Planlægge nye tiltag i fremtiden, forudsige nye tendenser, forbedre eksisterende produkter – give indblik i nye mulige markeder.

Mere information?

Få et besøg af en af vores konsulenter – der kan gøre dig klogere på, hvad du kan bruge og opnå med AI løsninger i din virksomhed.
  

Kontakt os allerede i dag på telefon 40 86 34 00 eller på mail info@innomize.dk hvis du vil høre mere om, hvordan din virksomhed kan bruge AI.